Kanal İstanbul Projesi (KİP)
2017 yılı sonuna kadar Avrupa yakasında, Karadeniz ve Marmara
Denizi’nin arasına yaklaşık 45-50 km uzunluğunda bir kanal yapılması
planlanıyor. Kanaldan günde 150-160 geminin geçmesi hedefleniyor. Bu
kapsamda;
Kanalın Marmara girişi Silivri’den başlayacak,
Bu projeyle beraber iki yarımada ve bir ada oluşacak,
Kanalın su derinliği yaklaşık 25 m olacak,
Su yüzeyinde genişlik yaklaşık 145-150 m civarında olacak,
Kanalın inşası sırasında, milyonlarca metreküp hafriyat
çıkarılacak,
Kazı
malzemesi büyük bir liman ve havalimanı yapımında, sönmüş maden ocaklarında ve
kanalın kapatılma noktasında kullanılacak.
Ancak, bazı bilim adamlarınca;
Karadeniz’den kanalın getireceği tuzlu suyun, Marmara’daki suyun
oksijensiz kalmasına neden olacağı,
Marmara'daki oksijensizliğin deniz yaşamını sona erdireceği,
Tüm Marmara’yı ve Boğaz çevresini hidrojen sülfür (çürük yumurta)
kokusu kaplayacağı,
Zaman içinde Karadeniz’in de ekolojisinin olumsuz etkileneceği,
Kanal ile boğaz arasında oluşan adadaki yeraltı su kaynaklarının
tuzlu deniz suyu ile dolacağı,
Bu projeye Karadeniz ve Akdeniz’de kıyısı olan ülkelerin izin
vermeyeceği iddia ediliyor.
Yukarıdaki iddiaların doğruluğu araştırılmadan, ayrıca;
üniversitelerin, sivil toplum kuruluşlarının, siyasi partilerin ve
İstanbul'daki belediyelerin görüşleri alınmadan "Yetkililerin, biz
inceledik, yapımına başlıyoruz” demesi hangi akla ve vicdana sığar?
Validebağ Korusu
Günümüz
haritasını düşünmek bile zulümken, 2017 haritasını ne
yapacağız.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder